* Street Shooter's Life *

A secret about a secret....experience...natural

Aku musafir lalu di duniaMu
Aku menumpang teduh di atas bumiMu
Aku singgah sebentar di alam fanaMu
Aku insan hina di atas pentasMu.

Aku sentiasa berlari mencari RahmanMu
Aku sentiasa merintih meraih RahimMu
Aku sentiasa bersujud memohon TawwabMu
Aku mencari terus mencari NurhidayahMu.

Namun semakin kuberlari
semakin kumerintih
semakin kumemohon
semakin kumencari
yang batil laju mendatangiku
aku lemas tidak berupaya.

Allahu Rabbi,
Ya Quddus,
Ya Salam,
Ya  Mukmin,
Ya Muhaimin,
Peliharalah daku dari kemurkaanMu
Bimbinglah daku ke jalanMu
Sucikanlah daku dari segala kekotoran
Sejahterakanlah daku dengan hidayahMu
Amankanlah daku dari bencanaMu
Dakulah sang pencariMu.


Cebisan Rasa
Ahad, 24 April 2011 
20 Jamadilawal 1432H
1.18 p.m.

Categories:

2 Responses so far.

  1. E K A says:

    penuh makna...cuppp sejak bila pandai gubah sajak ni.cayalah dee

  2. Thanx...sekadar mengisi masa lapang...hehe...
    Sejak azali...(^_^)

Leave a Reply